Drukarka w firmie. Zakup a wynajem

Obecnie niewiele firm jest w stanie pracować bez komputera i Internetu. W większości biur do pracy potrzebne są też drukarki i inne urządzenia biurowe takie jak chociażby kserokopiarka. Jednak kupno profesjonalnej drukarki to spory koszt dla firmy. Firmy, które dopiero zaczynają swoją działalność na rynku i wszędzie szukają oszczędności, zastanawiają się, czy da się jakoś uniknąć kosztów zakupu profesjonalnych urządzeń biurowych. W związku z tym podejmują decyzję, aby drukarkę… wydzierżawić!

Wynajem. Dla kogo?

Opcja drukarki na wynajem jest w Polsce jeszcze mało znana, ale z roku na zyskuje na popularności. Korzystają z niej nie tylko początkujące firmy – to właśnie one zazwyczaj nie mają zbyt wielu dokumentów do drukowania. Z dzierżawy korzystają też firmy w branżach, w których drukowane dokumenty używane są bardzo rzadko. Szefowie w nich wolą raz na jakiś czas wydzierżawić drukarkę, zamiast ponosić koszty zakupu. Dzięki temu unikają też kosztów serwisowania i eksploatacji. Drukarki na wynajem są też często ostatnią deską ratunku dla dużych firm, gdy ich własna drukarka nagle zepsuje się, zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie. Do momentu, aż wróci z naprawy, wszystkie dokumenty drukowane są na pożyczonym sprzęcie, a w pracy nie ma przestojów. Z drukarek na wynajem korzystają też chętnie… studenci, którzy drukarki potrzebują do złożenia pracy licencjackiej, magisterskiej czy doktoranckiej, a poza tym nie będą z niej korzystać. Prace często wymagają poprawek, dlatego wynajęcie jest bardziej opłacalne, niż drukowanie jej na mieście.

Kupować czy nie?                    

Zakup drukarki do firmy w pewnym momencie jej działalności okazuje się oczywistą potrzebą.  Gdy firma się rozwija, często przybywa też dokumentów do drukowania i wtedy wynajem przestaje być opłacalny. W niektórych branżach zakup drukarki jest konieczny i opłacalny nawet w pierwszym dniu jej działalności. O dzierżawie (lub zakupie) najlepiej porozmawiać z firmą, która oferuje oba rozwiązania. Obsługa po wysłuchaniu naszych potrzeb i oczekiwań doradzi nam, która opcja będzie dla nas korzystniejsza.

Inne produkty z tej kategorii

Obieg dokumentów w biurze a RODO

Rozporządzenie o RODO zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku. Zgodnie z nim ograniczony do minimum został dostęp do dokumentów osób nieuprawnionych, wprowadzono również znaczną cyfryzację

Więcej »