Jak często serwisować drukarki?

Drukarka laserowa to podstawowe urządzenie, bez którego ciężko jest sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie biur i punktów usługowych. Duża eksploatacja sprzętu oraz ekspozycja na kurz i inne niekorzystne czynniki powodują, że sprzęt narażony jest na usterki techniczne, a nawet jeśli działa bez zarzutów, powinien być regularnie czyszczony i serwisowany. Jak często należy wykonywać przegląd drukarek oraz na czym on polega?

Prace wykonywane podczas serwisu drukarek

Podczas serwisu wykonywany jest szereg czynności mających na celu usprawnienie pracy oraz przedłużenie czasu życia urządzenia. Warto dokonywać go dokładnie w tym samym miejscu, gdzie dokonaliśmy zakupu, gdyż producent najlepiej zna specyfikę danego sprzętu, jego budowę i wie jak serwisować poszczególne elementy. Usługami wykonywanymi w ramach konserwacji drukarek laserowych jest m.in. dokładne czyszczenie wnętrza drukarki, a zwłaszcza ścieżki przebiegu papieru, sprawdzenie rolek i wszystkich gumowych elementów, czyszczenie układu optycznego: soczewek i zwierciadeł, test wydruku oraz ewentualna wymiana zużytych, bądź uszkodzonych części. 

Częstotliwość przeglądów drukarek

Zasada: „lepiej zapobiegać, niż leczyć” sprawdza się nie tylko w medycynie, ale również w przypadku urządzeń technicznych. Nieserwisowane sprzęty są bardziej podatne na usterki i nieplanowane wizyty w punkcie napraw, co często wiąże się z wysokimi kosztami oraz przestojami w pracy. Częstotliwość serwisowania drukarek zależy od stanowiska pracy urządzenia. Jeśli drukarki znajdują się w wentylowanych pomieszczeniach, takich jak: biura, sklepy czy urzędy oraz nie są obciążone nadmierną ilością wydruków każdego dnia, to wystarczy serwisować je co 1 – 1,5 roku. W przypadku, gdy praca drukarek odbywa się w niekorzystnych warunkach: wilgotnych wnętrzach, zakurzonych magazynach i sprzęt używany jest bezustannie przez kilka godzin dziennie, to wtedy należy zapewnić mu konserwację co 6 miesięcy. Jeśli jednak zauważamy niepokojące sygnały wydawane przez drukarkę, np. migające diody, problem z komunikacją z komputerem, spowolniona lub głośna praca, to nie warto czekać na kolejny termin serwisu, lecz niezwłocznie skontaktować się z producentem i poinformować o zaistniałym problemie.

Inne produkty z tej kategorii

Obieg dokumentów w biurze a RODO

Rozporządzenie o RODO zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku. Zgodnie z nim ograniczony do minimum został dostęp do dokumentów osób nieuprawnionych, wprowadzono również znaczną cyfryzację

Więcej »