Kiedy drukarkę lepiej wynająć niż kupić?

Polacy od kilku lat uczą się dzielić. W wielu miastach ogromny sukces odnoszą systemy wypożyczalni rowerów, samochodów, a nawet elektrycznych hulajnóg. Nic więc dziwnego, że trend ten dotarł i do biznesu. Wielu przedsiębiorców zauważyło, że nie zawsze opłaca się im kupować nowy, bardzo drogi profesjonalny sprzęt biurowy. Czasami lepiej go po prostu wypożyczyć.

Sezonowość prac

W wielu branżach komplet sprzętów biurowych nie jest wcale potrzebny lub jest potrzebny tylko sezonowo (np. okres drukowania PIT). Kupowanie drukarki, która nie będzie używana przed długi czas, po prostu się nie opłaca. W tym przypadku lepszym pomysłem jest wypożyczenie sprzętu tylko na okres, gdy jest naprawdę niezbędny. Wiele firm posiada własną drukarkę, a drugą wypożycza właśnie wtedy, gdy zbliża się sezon na drukowanie. Na wynajem decydują się też firmy, które często zmieniają lokalizację. Przewożenie drukarki to uciążliwy proces. Trzeba ja odpowiednio zabezpieczyć i przetransportować tak, aby nie była narażona na wstrząsy. Dlatego czasami w nowym biurze, które wynajmujemy na kilka miesięcy, lepiej postawić wydzierżawiony sprzęt.

Cięcie kosztów

Wynajem drukarek to też dla wielu firm spora oszczędność. Zwłaszcza dla tych, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i nie chcą kupować sprzętu, dopóki firma nie zacznie na siebie zarabiać. Pamiętajmy też, że zakup drukarki to nie jedyny koszt, jaki ponosi właściciel firmy. Drukarkę trzeba też regularnie serwisować, a w razie potrzeby – naprawiać. Jeśli się zepsuje, jej właściciel traci też czas, który poświęcić musi na przekazanie jej do naprawy, a w pracy może się zrobić przestój. W przypadku wynajęcia sprzętu właściciel firmy zgłasza awarię do firmy, od której dzierżawi drukarkę. Ta zajmie się już naprawą danego modelu, a czas naprawy dostarczy swojemu klientowi urządzenie zastępcze. Jeśli firma świetnie radzi sobie na rynku i nie zamierza często zmieniać biura, zakup własnej drukarki prędzej, czy później będzie koniecznością. Jednak na każdym etapie działalności firmy warto pamiętać, że opcja wydzierżawienia sprzętu też jest możliwa.

Inne produkty z tej kategorii

Obieg dokumentów w biurze a RODO

Rozporządzenie o RODO zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku. Zgodnie z nim ograniczony do minimum został dostęp do dokumentów osób nieuprawnionych, wprowadzono również znaczną cyfryzację

Więcej »