Co wpływa na szybkość druku urządzenia biurowego?

Drukarki są jednym z urządzeń, bez którego większość osób nie wyobraża sobie pracy w biurze. Mimo postępującej cyfryzacji wciąż wiele spraw należy załatwiać z wykorzystaniem wydrukowanych wniosków czy zaświadczeń. W biurach nadal konieczne jest częste drukowanie dokumentów, niekiedy w naprawdę dużej ilości. Z tego też powodu niezwykle ważne jest, aby zainstalowane urządzenie biurowe było wydajne i wykonywało swoje zadanie w możliwie najkrótszym czasie.
Jakie parametry mają wpływ na szybkość wydruku?
To, jak szybko dane urządzenie jest w stanie wydrukować daną ilość dokumentów, jest zależne od kilku czynników. Pierwszym, najważniejszym z nich jest model drukarki. W specyfikacji każdego urządzenia znajduje się rubryka z szybkością druku. Określa ona ilość dokumentów drukowanych przez daną drukarkę w ciągu 60 sekund. Co ważne, na szybkość druku nie ma wpływu to, czy jest to drukarka laserowa, czy atramentowa – na rynku można znaleźć zarówno bardzo szybkie drukarki atramentowe, jak i bardzo wolne urządzenia laserowe.
W wielu przypadkach szybkość wydruku jest zależna od klasy urządzenia. Wybierając budżetową opcję, należy liczyć się z tym, że nie będzie ona zachwycała tempem wydruku. Złotym środkiem w tym przypadku jest zakup drukarki poleasingowej, którą dalej cechuje świetna jakość i szybkość druku, a jej cena jest znacząco niższa.
Co jeszcze wpływa na tempo drukowania?
Kolejnym parametrem wpływającym na tempo pracy urządzenia jest rozdzielczość druku. Zwykłe dokumenty tekstowe drukują się o wiele szybciej niż fotografie w dużej rozdzielczości, wymagające wysokiej jakości. Na prędkość pracy drukarki może wpływać także poziom skomplikowania drukowanej treści, grubość i jakość papieru, oraz to, czy wydruk jest jednostronny, dwustronny, kolorowy czy czarno-biały.
Inne produkty z tej kategorii
-
Sprzęt poleasingowy równa się używany? Niekoniecznie!
-
Czy papier do ksero i druku musi posiadać specjalne parametry?
-
Zasadnicze różnice między kserokopiarką cyfrową a analogową
-
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń urządzeń biurowych
-
Czy drukarki kolorowe są droższe w utrzymaniu?
-
Obieg dokumentów w biurze a RODO
-
Jak wymienić toner w drukarce?
-
Czy faks biurowy odszedł do lamusa?
-
W jaki sposób działają drukarki laserowe?
-
Czy drukarka monochromatyczna to dobry wybór dla biura?
-
Norma DIN czyli poziomy bezpieczeństwa w niszczarkach
-
Czy każdy dokument można kserować?
-
Jak archiwizować dokumenty trzymane w biurze?
-
Czy korzystanie ze sprzętów biurowych wymaga specjalnego przeszkolenia?
-
Szereg możliwości, czyli co oferują urządzenia wielofunkcyjne?
-
Jak szybko i sprawnie wykonać druk wielkoformatowy?
-
Toner oryginalny czy zamiennik?
-
Jak często serwisować drukarki?
-
Charakterystyka drukarki ricoh mp c3001
-
Charakterystyka drukarki Ricoh MP 2852
-
Czy warto kupować drukarki poleasingowe?
-
Charakterystyka drukarek Bizhub
-
Charakterystyka drukarki Ricoh Aficio MP C2051
-
Charakterystyka drukarek Ricoh
-
Kiedy drukarkę lepiej wynająć niż kupić?
-
Drukarka w firmie. Zakup a wynajem