Czy faks biurowy odszedł do lamusa?

Faks jest urządzeniem kojarzonym przez każdego. Dzięki jego wykorzystaniu od lat jest możliwe przesyłanie dokumentów pomiędzy biurami. Za ich pomocą dokumenty skopiowane w jednym miejscu mogą zostać wydrukowane w drugim, nawet oddalonym o tysiące kilometrów. Ich działanie obecnie opiera się na liniach telefonicznych, w przeszłości podstawę ich działania stanowiły linie telegraficzne. Pierwszy faks powstał w 1843 roku, a więc wcześniej niż pierwszy telefon.

Czy w obecnych czasach faks jest jeszcze wykorzystywany?

Faksy, mimo zdziwienia wielu osób, używane są do dzisiaj. W większości urzędów możemy dostrzec maszynę faksującą. W obecnych czasach wiele firm i przedsiębiorców również posiadają faksy, ale w trochę zmienionej formie. Bardzo popularne urządzenia 3 w 1, dzięki którym można kserować, drukować oraz skanować bardzo często posiadają również funkcję faksu. Dla firm jest to świetne rozwiązanie, ponieważ mają wszystkie urządzenia w jednym miejscu, i nie muszą organizować dodatkowej przestrzeni na sprzęty.

Faks jest urządzeniem docenianym zwłaszcza przez starsze pokolenie, dla którego ta maszyna była najszybszym sposobem na przesłanie dokumentów daleko od miejsca, w którym się znajdują. Wiele osób korzysta z niego, ponieważ do tego są przyzwyczajeni  a jego obsługa jest bardzo prosta. Planując zakup sprzętu, warto skonsultować się z pracownikiem zajmującym się sprzedażą sprzętu wielofunkcyjnego i dopytać, czy dane urządzenie posiada również faks.

Dużą zaletą faksu, mającą znaczny wpływ na to że ciągle jest wykorzystywany jest duże bezpieczeństwo przesyłu. Ze względu na brak połączenia urządzenia z internetem nie ma możliwości wykradnięcia danych wrażliwych. Ten rodzaj sprzętu sprawdza się również tam, gdzie konieczne jest posiadanie fizycznych kopii dokumentów. Z faksów bardzo często korzystają prawnicy, notariusze, urzędnicy czy księgowi.

Jak widać, faks nie umarł i ma się świetnie. Zazwyczaj pod postacią funkcji w urządzeniu wielofunkcyjnym wciąż dobrze spełnia swoje zadanie, przesyłając ważne dokumenty. Odpowiedni dobór sprzętu jest gwarancją, że będzie on spełniał swoje zadanie jeszcze przez długie lata.

Inne produkty z tej kategorii

Obieg dokumentów w biurze a RODO

Rozporządzenie o RODO zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku. Zgodnie z nim ograniczony do minimum został dostęp do dokumentów osób nieuprawnionych, wprowadzono również znaczną cyfryzację

Więcej »