Czy papier do ksero i druku musi posiadać specjalne parametry?

Wiele osób żyje w przeświadczeniu, że dostępny na rynku papier do drukarek różni się jedynie producentem i ceną. Nie jest to zgodne z rzeczywistością – w sklepach można kupić papier różniący się między sobą różnymi parametrami, przez co może być przeznaczony do nieco innych zadań. Duże znaczenie ma także to, do jakiego rodzaju sprzętu będzie wykorzystywany dany papier i jak duże znaczenie ma jakość wydruku.
Jakie parametry można wyróżnić w przypadku papieru do drukarki i ksero?
Do najważniejszych parametrów wpływających na jakość papieru zalicza się gramaturę, grubość, klasę papieru, format, nieprzezroczystość oraz gładkość. Gramatura informuje o wadze jednego arkusza papieru. Im wyższa gramatura, tym cięższa i sztywniejsza będzie pojedyncza kartka. Standardowy papier wykorzystywany do druku w biurze charakteryzuje się gramaturą o wartości 80g/m2. Papiery ozdobne mają większą gramaturę, mieszczącą się w przedziale 160-250 g/m2.
Przed zakupem należy zwrócić uwagę, jaki papier obsługuje dany sprzęt. Zarówno nowe, jak i poleasingowe drukarki powinny mieć taką informację, a jeżeli nie ma jej na drukarce, można zasięgnąć informacji u obsługi lub w internecie. Grubość papieru jest parametrem, od którego zależy reakcja kartki na zginanie – im większa, tym papier jest sztywniejszy. Kolejną ważną cechą jest klasa papieru. Jest ona zauważalna przede wszystkim jako jego jasność. Im bielszy papier, tym wyższa jego klasa.
Format jest parametrem określającym wymiary. Najpopularniejszy jest format A4, jednak papier dostępny jest również w innych wymiarach. Nieprzezroczystość wyrażana jest w procentach, uzależniona jest od struktury papieru i ilości włókien. Gładkość ma duży wpływ na jakość wydruku. Im gładszy papier, tym wierniejsze odwzorowanie kolorów i kontrast.
Inne produkty z tej kategorii
-
Zasadnicze różnice między kserokopiarką cyfrową a analogową
-
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń urządzeń biurowych
-
Czy drukarki kolorowe są droższe w utrzymaniu?
-
Obieg dokumentów w biurze a RODO
-
Jak wymienić toner w drukarce?
-
Czy faks biurowy odszedł do lamusa?
-
W jaki sposób działają drukarki laserowe?
-
Czy drukarka monochromatyczna to dobry wybór dla biura?
-
Norma DIN czyli poziomy bezpieczeństwa w niszczarkach
-
Czy każdy dokument można kserować?
-
Jak archiwizować dokumenty trzymane w biurze?
-
Czy korzystanie ze sprzętów biurowych wymaga specjalnego przeszkolenia?
-
Szereg możliwości, czyli co oferują urządzenia wielofunkcyjne?
-
Jak szybko i sprawnie wykonać druk wielkoformatowy?
-
Toner oryginalny czy zamiennik?
-
Jak często serwisować drukarki?
-
Charakterystyka drukarki ricoh mp c3001
-
Charakterystyka drukarki Ricoh MP 2852
-
Czy warto kupować drukarki poleasingowe?
-
Charakterystyka drukarek Bizhub
-
Charakterystyka drukarki Ricoh Aficio MP C2051
-
Charakterystyka drukarek Ricoh
-
Kiedy drukarkę lepiej wynająć niż kupić?
-
Drukarka w firmie. Zakup a wynajem