Drukarka laserowa to podstawowe urządzenie, bez którego ciężko jest sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie biur i punktów usługowych. Duża eksploatacja sprzętu oraz ekspozycja na kurz i inne niekorzystne czynniki powodują, że sprzęt narażony jest na usterki techniczne, a nawet jeśli działa bez zarzutów, powinien być regularnie czyszczony i serwisowany. Jak często należy wykonywać przegląd drukarek oraz na czym on polega?
Prace wykonywane podczas serwisu drukarek
Podczas serwisu wykonywany jest szereg czynności mających na celu usprawnienie pracy oraz przedłużenie czasu życia urządzenia. Warto dokonywać go dokładnie w tym samym miejscu, gdzie dokonaliśmy zakupu, gdyż producent najlepiej zna specyfikę danego sprzętu, jego budowę i wie jak serwisować poszczególne elementy. Usługami wykonywanymi w ramach konserwacji drukarek laserowych jest m.in. dokładne czyszczenie wnętrza drukarki, a zwłaszcza ścieżki przebiegu papieru, sprawdzenie rolek i wszystkich gumowych elementów, czyszczenie układu optycznego: soczewek i zwierciadeł, test wydruku oraz ewentualna wymiana zużytych, bądź uszkodzonych części.
Częstotliwość przeglądów drukarek
Zasada: „lepiej zapobiegać, niż leczyć” sprawdza się nie tylko w medycynie, ale również w przypadku urządzeń technicznych. Nieserwisowane sprzęty są bardziej podatne na usterki i nieplanowane wizyty w punkcie napraw, co często wiąże się z wysokimi kosztami oraz przestojami w pracy. Częstotliwość serwisowania drukarek zależy od stanowiska pracy urządzenia. Jeśli drukarki znajdują się w wentylowanych pomieszczeniach, takich jak: biura, sklepy czy urzędy oraz nie są obciążone nadmierną ilością wydruków każdego dnia, to wystarczy serwisować je co 1 – 1,5 roku. W przypadku, gdy praca drukarek odbywa się w niekorzystnych warunkach: wilgotnych wnętrzach, zakurzonych magazynach i sprzęt używany jest bezustannie przez kilka godzin dziennie, to wtedy należy zapewnić mu konserwację co 6 miesięcy. Jeśli jednak zauważamy niepokojące sygnały wydawane przez drukarkę, np. migające diody, problem z komunikacją z komputerem, spowolniona lub głośna praca, to nie warto czekać na kolejny termin serwisu, lecz niezwłocznie skontaktować się z producentem i poinformować o zaistniałym problemie.
Inne produkty z tej kategorii
Wynajem drukarek i urządzeń biurowych
Wynajem drukarki i urządzeń biurowych – jak to może odmienić twoją firmę Spis treści: Oszczędności finansowe dzięki wynajmowi drukarek Elastyczność i nowoczesność urządzeń biurowych Podsumowanie:
Wynajem kserokopiarki – Oszczędności i Elastyczność dla Twojej Firmy
Wynajem kserokopiarki – sposób na oszczędności w Twojej firmie Spis treści: Elastyczność Kserokopiarki Wynajem Różnorodność dostępnych modeli Kompleksowy serwis techniczny Dostosowanie oferty do potrzeb klienta
Drukarki laserowe vs. atramentowe – co wybrać dla swojej firmy?
Sprzęt poleasingowy równa się używany? Niekoniecznie!
Ze względu na stale rosnące ceny elektroniki, coraz więcej osób poszukujących dobrej jakości sprzętu decyduje się na zakup urządzeń używanych lub poleasingowych. Chociaż bardzo popularna
Czy papier do ksero i druku musi posiadać specjalne parametry?
Wiele osób żyje w przeświadczeniu, że dostępny na rynku papier do drukarek różni się jedynie producentem i ceną. Nie jest to zgodne z rzeczywistością –
Zasadnicze różnice między kserokopiarką cyfrową a analogową
Obecnie mało kto wyobraża sobie życie w biurze bez kserokopiarki. Dokumenty papierowe nadal stanowią ogromnie ważny element w różnego rodzaju procesach. Kserokopiarki pozwalają na drukowanie