Sprzęt poleasingowy równa się używany? Niekoniecznie!

Ze względu na stale rosnące ceny elektroniki, coraz więcej osób poszukujących dobrej jakości sprzętu decyduje się na zakup urządzeń używanych lub poleasingowych. Chociaż bardzo popularna jest opinia, jakoby używana elektronika była tym samym, co urządzenia poleasingowe, to nie ma to nic wspólnego z prawdą. Z tego też powodu stosowanie określenia poleasingowy jako synonim słowa używany nie jest do końca poprawny.
Jakie są różnice pomiędzy sprzętem poleasignowym a używanym?
Zgodnie z ogólnie przyjętą definicją termin poleasingowy odnosi się do różnego rodzaju urządzeń, w tym także elektroniki, które są po okresie leasingu, czyli umowy pomiędzy leasingobiorcą a leasingodawcą. W przypadku sprzętu komputerowego leasingobiorcą najczęściej są różnego rodzaju firmy, biura lub przedsiębiorstwa informatyczne.
Podczas trwania umowy leasingowej możliwe jest korzystanie z przedmiotu umowy bez jego nabycia. Ze względu na to, że z opcji leasingu mogą skorzystać wyłącznie firmy, laptopy, monitory czy drukarki poleasingowe wykorzystywane były wyłącznie w celach służbowych, zgodnie ze ściśle określonymi zasadami. To sprawia, że po zakończeniu umowy sprzęt jest najczęściej w praktycznie idealnym stanie.
Czym więc są sprzęty używane?
Sprzęty używane kupowane są zazwyczaj od osób fizycznych. W przypadku urządzeń elektronicznych jest to związane z pewnym ryzykiem – kupujący nie ma możliwości stwierdzenia, w jakich warunkach użytkowane było dane urządzenie. W wielu przypadkach sprzęty używane były wcześniej intensywniej użytkowane niż urządzenia poleasingowe, a korzystanie z nich nie przebiegało w sprzyjających warunkach. W ich przypadku nie ma również co liczyć na gwarancję. Sprzęty poleasingowe są pewniejsze i w wielu przypadkach, sprzedawane przez rzetelne firmy.
Inne produkty z tej kategorii
-
Co wpływa na szybkość druku urządzenia biurowego?
-
Czy papier do ksero i druku musi posiadać specjalne parametry?
-
Zasadnicze różnice między kserokopiarką cyfrową a analogową
-
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń urządzeń biurowych
-
Czy drukarki kolorowe są droższe w utrzymaniu?
-
Obieg dokumentów w biurze a RODO
-
Jak wymienić toner w drukarce?
-
Czy faks biurowy odszedł do lamusa?
-
W jaki sposób działają drukarki laserowe?
-
Czy drukarka monochromatyczna to dobry wybór dla biura?
-
Norma DIN czyli poziomy bezpieczeństwa w niszczarkach
-
Czy każdy dokument można kserować?
-
Jak archiwizować dokumenty trzymane w biurze?
-
Czy korzystanie ze sprzętów biurowych wymaga specjalnego przeszkolenia?
-
Szereg możliwości, czyli co oferują urządzenia wielofunkcyjne?
-
Jak szybko i sprawnie wykonać druk wielkoformatowy?
-
Toner oryginalny czy zamiennik?
-
Jak często serwisować drukarki?
-
Charakterystyka drukarki ricoh mp c3001
-
Charakterystyka drukarki Ricoh MP 2852
-
Czy warto kupować drukarki poleasingowe?
-
Charakterystyka drukarek Bizhub
-
Charakterystyka drukarki Ricoh Aficio MP C2051
-
Charakterystyka drukarek Ricoh
-
Kiedy drukarkę lepiej wynająć niż kupić?
-
Drukarka w firmie. Zakup a wynajem